Світловодська ДПІ ГУ ДПС інформує

  • 164

 

 Які переваги для платників податків  подання звітності в електронному вигляді  і як   отримати безкоштовно електронні ключі ? 

 

Відповідно до статті 16 Податкового кодексу України (далі–- Кодекс) одним із основних обов'язків платників податків є подання до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларацій, звітності та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Платники подають податкову звітність (п. 49.3 ст. 49 Кодексу):

особисто або  уповноваженою на це особою;

поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення (за 5 днів до закінчення граничного строку подання (п.49.5 ст. 49 Кодексу));

засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» .  

 

      Подання податкової звітності в електронному вигляді має багато переваг як для платників податків, так і для податкової служби, зокрема платники податків отримують:

  • економію робочого часу, а також власних коштів на придбання бланків звітних документів (немає необхідності відвідувати податкову інспекцію, купувати бланки звітності);

  • звітність, надіслана до податкового органу електронною поштою через мережу Інтернет із застосуванням посилених сертифікатів ключів електронного цифрового підпису будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів не потребує дублювання на паперових носіях, а також їх зберігання;

  • уникнення витрачання часу у чергах при поданні звітності, оскільки достатньо її лише сформувати в електронному вигляді за допомогою спеціальних програм та передати через мережу Інтернет до податкового органу;

  • гарантію автоматичної перевірки підготовлених документів на наявність арифметичних помилок та описок;

  • суттєве скорочення термінів проведення перевірки щодо правомірності заявлених до відшкодування сум ПДВ та забезпечення своєчасного їх відшкодування платнику податку;

  • оперативне оновлення форматів подання документів в електронному виглядіпо телекомунікаційним каналам зв'язку (у разі зміни форм податковихдекларацій, інших документів, які є підставою для нарахування і сплати податків, або при введенні нових форм декларацій платник податківавтоматично отримує можливість оновлення версій форматів); 

  • інформацію щодо стану розрахунків стосовно сплати податків тазаборгованості перед бюджетом (податковий орган щомісячно висилає повідомлення про наявну заборгованість перед бюджетом);

  • підтвердження доставки звітності (податковий орган висилає квитанцію про отримання податкової декларації каналами телекомунікаційного зв'язку);

  • конфіденційність інформації;

  • оперативність обробки отриманої інформації у податковому органі.

 

Отримати безкоштовно електронні ключі можна в приміщенні Кропивницької державної податкової інспекції, звернувшись  за адресою: м. Кропивницький, вул. Глинки, буд. 2 (Центр обслуговування платників).

Ключ ЕЦП дійсний два роки. Якщо строк дії ключа закінчується, за новим не треба йти до податкової. Вам потрібно встановити на комп'ютер програму «ІІТ Користувач ЦСК-1».

Ще можна це робити онлайн. На сайті Кваліфікованого постачальника електронних послуг податкової перейдіть на сторінку повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом.

Додайте ключ, введіть пароль і підтвердить, що підписуєте договір «Про надання електронних довірчих послуг».

 

Крім того, ЕЦП можна отримати й у банку, якщо він має свій АЦСК. Так, ПриватБанк видає своїм клієнтам ключі ЕЦП, якими можна підписувати податкову звітність, документи, використовувати для входу в кабінет платника.  

 

Який  порядок використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності ?

Відповідно до п. 4 статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» «кваліфікований електронний підпис має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису». Електронний підпис фактично є електронним посвідченням особи, що дозволяє безпечно та надійно ідентифікувати людину в мережі Інтернет, на офіційних інформаційних ресурсах органів державної влади та організацій приватного бізнесу. Така ідентифікація дозволяє отримати в онлайн-режимі (тобто не виходячи з дому) значну кількість різноманітних послуг, що особливо актуально під час карантинних обмежень.

Особистий ключ електронного підпису зберігається у підписувача (користувача) на звичайній флешці або на захищеному носієві ключової інформації (Кристал, Алмаз, Токен, тощо). Передавати особистий ключ будь-якій особі або розголошувати пароль до нього заборонено законом. Такий ключ є скомпрометованим та його сертифікат підлягає скасуванню.

Пароль яким захищений особистий ключ (вводиться при генерації особисто користувачем) не підлягає відновленню. Якщо при введенні паролю особистого ключа видає помилку «Невірний пароль або ключ пошкоджений» це найімовірніше означає, що вводиться неправильний пароль. Якщо особистий ключ зберігається на захищеному носієві, то при багаторазовому (15 невдалих спроб поспіль) введенні неправильного пароля особистий ключ безповоротно знищується.

 

Чи  можна внести зміни  до раніше поданої податкової звітності ?

 

У разі виявлення факту заниження податкового зобов'язання минулих податкових періодів, платник зобов'язаний, за винятком випадків, установлених п. 50.2 ст. 50 Кодексу:

а) або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку. Цей штраф не застосовується у разі подання уточнюючого розрахунку до податкової декларації з податку на прибуток підприємств за попередній податковий (звітний) рік з метою здійснення самостійного коригування відповідно до статті 39 цього Кодексу у строк не пізніше 1 жовтня року, наступного за звітним;

б) або відобразити суму недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов'язання, збільшену на суму штрафу у розмірі п'яти відсотків від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов'язання з цього податку (п. 50.1 ст. 50 Кодексу).

Якщо після подачі декларації за звітний період платник податків подає нову декларацію з виправленими показниками до закінчення граничного строку подання декларації за такий самий звітний період, то штрафи, визначені у п. 50.1 ст. 50 Кодексу, не застосовуються.

Платник податку не має права подавати уточнюючий розрахунок до податкової декларації, поданої за період, який на дату подання уточнюючого розрахунку перевіряється контролюючим органом (п. 50.2 ст. 50 Кодексу).

 

 Чи можна заяву про реєстрацію ПРРО подати через Електронний кабінет ?

Заява про реєстрацію ПРРО може бути подана через Електронний кабінет. Для цього за допомогою особистого електронного ключа здійснюємо вхід до приватної частини Електронного кабінету. Для реєстрації ПРРО знаходимо та створюємо електронний документ за формою №1-ПРРО «Заява про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій». Заповнюємо заяву, зазначивши всі відповідні дані. При відсутності помилок, зберігаємо, підписуємо та направляємо заяву на обробку. Згодом перевіряємо отримання відповідної квитанції з інформацією «документ прийнято». Наступним кроком буде подання Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа за відповідною формою. Після успішного завершення даних операцій здійснюємо завантаження програмного забезпечення ПРРО з офіційного вебпорталу ДПС.

                              Головного управління

                              ДПС у Кіровоградській області