Управління соціального захисту населення Світловодської міської ради надає інформацію для отримувачів державної допомоги сім‘ям з дітьми.
Урядом 06 січня 2023 року прийнято постанову Кабінету Міністрів України №11 «Про внесення змін до Порядку призначення і виплати державної допомоги сім‘ям з дітьми», якою передбачено можливість звернення засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Портал Дія) за призначенням таких видів допомоги:
- Допомоги на дітей одиноким матерям;
- Допомоги при усиновленні дитини;
- Допомоги на дітей хворих на тяжкі перинатальне ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гостре або хронічне захворювання нирок IV ступеня, про те, що дитина отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, яким не встановлена інвалідність.
Особливості подання заяв про призначення державної допомоги сім’ям з дітьми засобами Порталу Дія.
Заява про призначення допомоги на дітей одиноким матерям, про призначення допомоги при усиновленні дитини, про призначення допомоги особі, яка доглядає за хворою дитиною, подається в електронній формі засобами Порталу Дія заявником:
який є громадянином України;
пройшов електронну ідентифікацію та автентифікацію з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації, електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, або інших засобів електронної ідентифікації, які дають змогу однозначного встановлення особи.
Заява формується засобами Порталу Дія у довільній формі, придатній для сприйняття її змісту, з урахуванням вимог, визначених пунктами 60-63 цього Порядку.
У заяві про призначення допомоги на дітей одиноким матерям зазначаються такі відомості:
найменування органу соціального захисту населення, до якого подається заява;
відомості про заявника:
- прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);
- реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності);
- серія (за наявності) та номер, дата видачі паспорта громадянина України, найменування уповноваженого суб’єкта, що видав документ (код), дата закінчення строку дії документа (за наявності);
- унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності);
- стать;
- дата народження;
- контактні дані (номер телефону та/або адреса електронної пошти);
- адреса задекларованого або зареєстрованого місця проживання (перебування);
- адреса фактичного місця проживання (для внутрішньо переміщених осіб);
тип звернення (первинне, повторне);
міжнародний номер банківського рахунка (IBAN (International Bank Account Number) або номер відділення національного оператора поштового зв’язку;
дані щодо отримання пенсії в разі втрати годувальника, соціальної пенсії або державної соціальної допомоги дитині померлого годувальника, передбаченої Законом України “Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю” (у разі її призначення);
щодо одинокої матері:
- дані щодо перебування у шлюбі;
- дані щодо проживання з батьком дитини, на яку необхідно отримати допомогу;
у разі смерті одного з батьків дитини відомості про померлого:
- прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) померлого;
- дата народження померлого;
- серія та номер свідоцтва про смерть.
Щодо дитини (дітей), на яку (яких) необхідно отримати допомогу, у заяві додатково зазначаються такі відомості (щодо кожної дитини окремо):
серія та номер свідоцтва про народження;
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);
дата народження.
У разі подання заяви усиновлювачем зазначається єдиний унікальний номер судової справи, дата ухвалення судового рішення або додається сканкопія (фотокопія) рішення про усиновлення (у разі відсутності відомостей про усиновлення в Єдиному державному реєстрі судових рішень).
До заяви додаються:
сканкопія (фотокопія) довідки закладу освіти у разі навчання дитини за денною або дуальною формою здобуття освіти в закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти - до закінчення такою дитиною закладу освіти, але не довше ніж до досягнення нею 23 років;
сканкопія (фотокопія) довідки, якщо дитина, яка перебуває на утриманні в інтернатному закладі за рахунок держави, перебуває вдома під час літніх канікул або карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.
У разі звернення за призначенням допомоги на дітей одиноким матерям разом із заявою заявник заповнює декларацію.
Декларація в електронній формі формується засобами Порталу Дія у довільній формі, придатній для сприйняття її змісту, відповідно до відомостей, зазначених у цьому пункті.
У декларації зазначаються такі відомості про заявника та осіб, які входять до складу його сім’ї (окремо щодо кожного члена сім’ї):
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);
сімейний стан;
ступінь родинного зв’язку;
дата народження;
реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності);
серія (за наявності) та номер, дата видачі паспорта громадянина України/серія, номер та дата видачі свідоцтва про народження дитини;
відомості про доходи (вид доходу, сума доходу, найменування організації, в якій отримано дохід), інформація про які відсутня в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування за відповідний період (у тому числі закордонні грошові перекази, дивіденди від цінних паперів);
відомості про наявність у власності житлових приміщень (вид житлового приміщення, площа, адреса, особливі характеристики);
відомості про наявність у власності транспортних засобів (крім мопеда і причепа), які зареєстровані в установленому порядку і з дати випуску яких минуло менше ніж 15 років (марка автомобіля, державний номерний знак, рік випуску, відомості про автомобілі, отримані через органи соціального захисту населення або придбані батьками - вихователями дитячих будинків сімейного типу);
інформація про купівлю земельної ділянки, квартири (будинку), транспортного засобу (механізму), будівельних матеріалів, інших товарів довгострокового вжитку або оплату (одноразово) будь-яких послуг (крім медичних, освітніх та житлово-комунальних згідно із соціальною нормою житла та соціальними нормативами житлово-комунального обслуговування) на суму, яка на дату купівлі, оплати перевищує 50 тис. гривень, протягом 12 місяців перед зверненням (вид придбаного майна, інших товарів або оплачених послуг; вартість, гривень; дата придбання майна, інших товарів або оплати послуг).
Формування декларації завершується шляхом накладення заявником електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
Сформована засобами Порталу Дія декларація в електронній формі передається до відповідного органу соціального захисту населення разом із заявою, сформованою в електронній формі засобами Порталу Дія, у порядку, передбаченому пунктом 67 цього Порядку.