Затвердження програми розвитку й підтримки сфери надання адміністративних послуг

  • 64

 

УКРАЇНА

СВІТЛОВОДСЬКА МІСЬКА РАДА КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

П’ЯТА СЕСІЯ

ВОСЬМОГО СКЛИКАННЯ

 

РІШЕННЯ

 

від «22» грудня 2020 року                                                                                                  №    17

 

Про затвердження програми

розвитку й підтримки сфери

надання адміністративних послуг

у Світловодській міській територіальній громаді

на 2021 – 2025 роки

 

Керуючись п. 1 ст. 18 ЗУ «Про адміністративні послуги», ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо  розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг», п. 22 ч. 1 ст. 26, п.1 ст. 27 ЗУ “Про місцеве самоврядування в Україні”, 

 

                                                    міська рада вирішила:

  1. Затвердити «Програму розвитку й підтримки сфери надання адміністративних послуг у Світловодській територіальній громаді на 2021 – 2025 роки» (далі Програма).
  2. Центр надання адміністративних послуг апарату виконавчого комітету Світловодської міської ради подає узагальнену інформацію про хід виконання Програми 1 раз на рік Світловодській міській раді.
  3. Рішення Світловодської міської ради №1225 від 29.05.2018 року «Про затвердження програми підтримки впровадження реформи децентралізації надання адміністративних послуг у новій редакції» вважати таким, що втратило чинність.
  4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію міської ради з бюджетно - фінансових питань та соціально - економічного розвитку та першого заступника міського голови.

 

 

 

         Міський голова                                                                      А. МАЛІЦЬКИЙ

 

 

 

 

 

 

 

                     

 

                      ЗАТВЕРДЖЕНО

                      рішенням

                                  Світловодської міської ради

                      від « 22 » грудня  2020  року

                      №  17

ПРОГРАМА

розвитку й підтримки сфери надання адміністративних послуг у Світловодській територіальній громаді на 2021 – 2025 роки

І.    Загальні положення

Програма розвитку й підтримки сфери надання адміністративних послуг у Світловодській територіальній громаді на 2021 – 2025 роки (далі - Програма) розроблена:

а)  відповідно до законів України:

"Про місцеве самоврядування в Україні";

"Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг";

"Про адміністративні послуги";

"Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань";

"Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень";

«Про соціальні послуги»;

б)  на виконання постанов і розпоряджень Кабінету Міністрів України від:

25 грудня 2015 року №1127 "Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" зі змінами;

25 грудня 2015 року №1133 "Про надання послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у скорочені строки" зі змінами;

25 грудня 2015 року №1395-р "Деякі питання надання адміністративних послуг у сферах державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" зі змінами;

16 травня 2014 року №523 "Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг" зі змінами;

22 липня 2020 року № 632  «Деякі питання виплати державної соціальної допомоги»; 

в)  з урахуванням основних положень Державної стратегії регіонального розвитку, Стратегії розвитку Кіровоградської області на період до 2027 року, затвердженої рішенням Кіровоградської обласної ради від 12.03.2020 року № 743, інших законодавчих та нормативно - правових документів з питання реалізації надання адміністративних послуг.

 

Так, відповідно до законів України

"Про адміністративні послуги", «Про соціальні послуги» та постанови КМУ від 22 липня 2020 року № 632  «Деякі питання виплати державної соціальної допомоги» з 1 січня 2021 року функція прийому документів з питань надання послуг соціального характеру передана уповноваженим посадовим особам виконавчих органів сільських, селищних, міських рад територіальної громади (Центру надання адміністративних послуг апарату виконавчого комітету Світловодської міської ради) та передаються відповідному органу соціального захисту населення (суб’єктом надання адміністративних послуг соціального характеру залишається управління соціального захисту населення Світловодської міської ради); 

 

Відповідно до ЗУ "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань" та "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" - з 01 січня 2016 року функції з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців  і з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень передані виконавчим органам сільських, селищних, міських рад (у тому числі об'єднаних територіальних громад), місцевим держадміністраціям, нотаріусам та акредитованим суб’єктам;

Відповідно до ЗУ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг" (далі - Закон) - з 04 квітня 2016 року повноваження щодо реєстрації місця проживання та зняття з місця проживання особи передані від органів Державної міграційної служби України органам місцевого самоврядування (виконавчому органу сільської, селищної або міської ради (далі - орган реєстрації).

Процес передачі повноважень від органів виконавчої влади до органів місцевого самоврядування продовжується. Так найближчим часом планується передача повноважень до органів місцевого самоврядування адміністративних послуг Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру (далі Держгеокадастру) та Міністерства юстиції України (реєстрація шлюбу, смерті, народження ) і т. ін..

Програма на 2021 – 2025 роки визначає комплекс заходів організаційної та фінансової підтримки, спрямованих на забезпечення виконання органами місцевого самоврядування повноважень щодо:

надання адміністративних послуг соціального характеру;

реєстрації транспортних засобів та заміни посвідчень водія;

реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання громадян;

державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців; державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень;

адміністративних послуг Держгеокадастру;

надання адміністративних послуг, суб’єктами надання яких є відділи та управління виконавчого комітету та Світловодської міської ради;

надання інших видів адміністративних послуг, повноваження яких передаються органам місцевого самоврядування.  

  1. Визначення проблем, на розв'язання яких спрямована Програма

Основною проблемою у впровадженні реформи надання адміністративних послуг є обмеженість фінансового і матеріального забезпечення, проблематичність забезпечення висококваліфікованими кадрами виконавчих органів місцевого самоврядування.

На даний час через центр надання адміністративних послуг апарату виконавчого комітету Світловодської міської ради (далі - ЦНАП) повинні надаватися 197 видів адміністративних послуг. За 2019 рік надано понад    11798 адміністративних послуг. За січень – листопад 2020 року 9541  адміністративна послуга. Після передачі повноваження з державної реєстрації бізнесу та права власності на нерухоме майно, а з 4 квітня 2016 року - з реєстрації місця проживання/перебування та зняття з реєстрації, адміністративний збір зараховується до місцевого бюджету. При цьому, роботу з організації надання адміністративних послуг забезпечує лише 4 адміністратори, роботу з реєстрації /зняття з реєстрації місця проживання 2 спеціалісти, роботу з державної реєстрації 4 державні реєстратори (1 посадова особа з яких останні 2 роки перебуває у декретній відпустці, але бажаючих зайняти вакантну посаду немає, через вимогу Міністерства юстиції України під час прийняття на посаду державних реєстраторів, складання кандидатами тестів у м. Києві за власний рахунок).

Згідно із розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 травня 2014 року №523-р через ЦНАП можуть надаватись, зокрема, такі послуги, як видача паспорта громадянина України для виїзду за кордон, видача паспорта громадянина України у формі ID-картки, вклеювання до паспорта громадянина України фотокартки при досягненні громадянином 25- і 45-річного віку, всі послуги соціального характеру, реєстрація транспортних засобів вперше, заміна посвідчень водія, державна реєстрація земельної ділянки, внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку, виправлення технічної помилки у відомостях з Державного земельного кадастру, надання відомостей з Державного земельного кадастру, видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, комплексна послуга єМалятко, реєстрація шлюбу, смерті, народження тощо.

На сьогоднішній день через адміністраторів ЦНАП апарату виконавчого комітету Світловодської міської ради згідно із розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 травня 2014 року №523-р надаються такі адміністративні послуги: видача будівельного паспорта забудови земельної ділянки; надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки;

видача дозволу на видалення зелених насаджень; видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки; реєстрація місця проживання/перебування та зняття з реєстрації; видача довідки про реєстрацію місця проживання (додаток 13); видача довідки про зняття з реєстрації місця проживання (додаток 16); реєстрація транспортних засобів, заміна посвідчень водія, отримання довідок про наявність/відсутність судимості; видача дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах; видача дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні; погодження маршрутів руху транспортних засобів під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів;  реєстрація декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, а також послуги з державної реєстрації бізнесу та права власності на нерухоме майно та багато інших.

          У 2019 році за підтримки Програми ЄС «U-LEAD з Європою» вдалося безкоштовно отримати для ЦНАП ознакування, обладнання для електронної черги, 11 комплектів комп’ютерної техніки, 14 комплектів меблів, пеленальний столик, у січні 2020 року програму, яка розроблена спеціально для ЦНАП - «Вулик».

Для швидкого надання адміністративних послуг, запобігання скупчення відвідувачів необхідні додаткові кошти для вдосконалення безкоштовно наданої Програмою ЄС «U-LEAD з Європою»  системи електронної черги.

Для надання адміністративних послуг через адміністраторів ЦНАП апарату виконавчого комітету Світловодської міської ради, таких як видача паспорта громадянина України у формі ID-картки , видача паспорта громадянина України для виїзду за кордон, тощо, необхідна матеріально-технічна база, а саме забезпечити охоронну сигналізацію, вогнетривкі сейфи, решітки на вікнах у приміщеннях ЦНАПу, підключення до ЄДДР, придбання робочих станцій, щомісячна плата за обслуговування каналу зв’язку  і т.ін..

Для комфортного надання адміністративних послуг відвідувачам ЦНАП необхідні додаткові кошти для придбання кондиціонерів і встановлення їх у зонах прийому суб’єктів звернення.

Згідно Програми підтримки впровадження реформи децентралізації надання адміністративних послуг затвердженої рішенням Світловодської міської ради 29 травня 2018 року № 1225 за 2020 рік виконано:

 

190170 грн. для підключення ЦНАП до захищених каналів зв’язку та обслуговування, створення та експертизи КСЗІ;

140000 додатково для придбання обладнання для РТЗ вперше та заміни посвідчення водія;

2200 грн.  придбання двох пристроїв для зчитування інформації з паспортів громадянина України у формі АD-картки.

 

 

Таким чином, створення і підтримка належних умов для задоволення

інтересів громадян Світловодської територіальної громади під час надання адміністративних послуг є проблемою, для розв’язання якої розроблена дана Програма.

  1. Мета Програми

Метою Програми є створення належних умов для надання адміністративних послуг та їх наближення до споживачів адміністративних послуг у зручний спосіб, в одному місці і за короткий термін.

  1. Основні завдання Програми

Завданням реформи у сфері надання адміністративних послуг є надання публічних послуг відповідно до державних стандартів з урахуванням необхідності забезпечення територіальної доступності, що передбачає надання послуг на території громади, де проживає особа.

Досягнення мети Програми передбачається за рахунок: забезпечення на належному рівні діяльності ЦНАПу, із дотриманням норм Закону України "Про адміністративні послуги", типових Регламенту роботи ЦНАПу та Положення про ЦНАП, які затверджені постановами Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 р. № 588 "Про затвердження Примірного регламенту центру надання адміністративних послуг", від 20 лютого 2013 р. № 118 "Про затвердження Примірного положення про центр надання адміністративних послуг" та із урахуванням розширення переліку адміністративних послуг, які повинні надаватись через ЦНАП (розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 травня 2014 року № 523-р);

забезпечення органів державної реєстрації обладнанням, комп'ютерною технікою, предметами довгострокового користування;

залучення фінансових та інвестиційних ресурсів, із різних джерел, не заборонених законодавством, для належного кадрового і матеріально- технічного забезпечення виконання повноважень з видачі паспорта громадянина України у формі ID-картки , видачі паспорта громадянина України для виїзду за кордон, з питань надання послуг соціального характеру, реєстрації місця проживання та зняття з реєстрації місця проживання особи, здійснення функцій з державної реєстрації бізнесу, речових прав на нерухоме майно та інших адміністративних послуг;

підвищення кваліфікації адміністраторів, реєстраторів та державних реєстраторів, проведення їх навчання;

забезпечення вільного доступу суб’єктам господарювання та населенню до інформації щодо порядку, умов, строків, вартості адміністративних послуг.

  1. Ресурсне забезпечення Програми

            Фінансування заходів Програми здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету (у межах передбачених фінансових ресурсів) та інших джерел не заборонених чинним законодавством України.

          Обсяги фінансування з місцевого бюджету визначаються щороку під час його формування або у ході виконання в межах передбачених фінансових ресурсів.

Орієнтовний обсяг фінансового забезпечення Програми визначений заходами і становить 827800 грн..

VI. Очікувані показники виконання Програми

Очікуваним результатом виконання завдань Програми є:

забезпечення реалізації права кожного громадянина на отримання адміністративних послуг на території де він проживає;

розширення переліку адміністративних послуг, які надаються у ЦНАПі;

VII. Координація та контроль за ходом виконання Програми

1. Координацію і контроль за виконанням Програми здійснює виконавчий комітет Світловодської міської ради.

Додаток

до Програми розвитку й підтримки сфери надання адміністративних послуг у Світловодській міській територіальній громаді на 2021-2025 роки, затвердженої рішенням Світловодської міської ради від _____________202__ року №_______

ПЕРЕЛІК ЗАХОДІВ

виконання повноважень з надання адміністративних послуг через Центр надання адміністративних послуг апарату виконавчого комітету Світловодської міської ради з питань надання послуг соціального характеру,  видачі паспорта громадянина України для виїзду за кордон, видачі паспорта громадянина України у формі ID-картки, з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, з державної реєстрації права власності на нерухоме майно та їх обтяжень, з реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання/перебування, видачі дозвільних документів

 

з/п

Зміст заходу

Виконавець

Термін

виконання

Орієнтовна потреба у коштах на виконання заходів (тис. грн.)

1.

Придбання обладнання та підключення ЦНАП до ЄДДР для можливості оформлення, видачі паспортів громадянина України для виїзду за кордон та паспортів громадянина України у формі ID-картки;

 

 

 

Забезпечити оснащення ЦНАПу та його відділів

необхідною технікою, малою офісною технікою та комплектуючими, меблями

 

 

Придбання інформаційних кейсів, антивірусних кіосків, вдосконалення системи електронної черги

Виконавчий комітет Світловодської міської ради

2021-2025 роки

 

 

 

 

270000 – придбання робочої станції,

200000 – підключення до

ЄДДР,

6900(на місяць) * 12

обслуговування

 

 

 

20000

 

 

 

100000

 

2.

Забезпечити облаштування охоронної, пожежної сигналізації, решіток на вікна 2 поверху, жалюзі у приміщенні ЦНАПу на 1 поверсі

Виконавчий комітет Світловодської міської ради

2021-2025 роки

 

70000

3.

Забезпечення оснащення архіву із зберігання реєстраційних справ металевими стелажами

Виконавчий комітет Світловодської міської ради

2021-2025 роки

 

20000

4.

Встановлення системи кондиціонування приміщень 1 поверху ЦНАП

Виконавчий комітет Світловодської міської ради

2021-2025 роки

 

40000

 

5.

Розроблення та виготовлення штампів, тематичних матеріалів для наповнення інформаційних стендів, зразків відповідних заяв, бланків, інформаційних буклетів, придбання канцелярських товарів

Виконавчий комітет Світловодської міської ради

2021-2025 роки

 

25000

 

 

                                                                                                                        ВСЬОГО : 827800 грн..

 

ПАСПОРТ

програми розвитку й підтримки сфери надання адміністративних послуг у Світловодській територіальній громаді на 2021-2025 роки

1.

Програма затверджена рішенням ради

Від “ __ ” ________ 2020 року №

2.

Ініціатор розроблення програми

Начальник відділу з організації надання адміністративних послуг, Центру надання адміністративних послуг апарату виконавчого комітету Світловодської міської ради

3.

Розробник Програми

Відділ з організації надання адміністративних послуг апарату виконавчого комітету Світловодської міської ради

4.

Головний розпорядник коштів

Виконавчий комітет Світловодської міської ради

5.

Відповідальний виконавець

Начальник відділу з організації надання адміністративних послуг апарату виконавчого комітету СМР

6.

Учасники програми

Відділи виконавчого комітету Світловодської міської ради

7.

Терміни реалізації програми

2021-2025 роки

8.

Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, усього, у тому числі:

827800 грн.

бюджет Світловодської міської ради

 

кошти небюджетних джерел

 

 

Начальник відділу з організації

надання адміністративних послуг,

начальник ЦНАП                                                                        Н.МОЛЧАНОВА