Світловодська міська рада
Кіровоградська область
Логотип Diia
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Заповнити е-декларацію стало легше: НАЗК вдосконалило функцію «Дані для декларації» в Реєстрі декларацій

Дата: 18.12.2023 10:01
Кількість переглядів: 141

12 жовтня 2023 року набрав чинності Закон України №3384-IX «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану» (далі – Закон), яким відновлено декларування.

За загальним правилом до 31 січня 2024 року публічні службовці повинні подати:

  • щорічні декларації (з будь-якою позначкою) за 2021-2022 звітні періоди;
  • декларацію при звільненні за 2022-2023 роки (якщо обов’язок подання декларації настав до 11.10.2023 включно);
  • декларацію кандидата на посаду за 2021 та 2022 звітні періоди (якщо кінцевий строк їх подання настав у період з 24.02.2022 по 11.10.2023 включно).

Щорічну декларацію за 2023 звітний період (з 01 січня по 31 грудня 2023 року) необхідно подати до 31 березня 2024 року.

Посадові особи, які звільняються після 12 жовтня 2023 року (припиняють діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування), як і раніше подають декларації при звільненні (за період, не охоплений раніше поданими деклараціями) - протягом 30 календарних днів з дня припинення відповідної діяльності та після звільнення (щорічна декларація) до 31 березня.

Також, з 12 жовтня 2023 року відновлюється й подання декларації «Кандидат на посаду».

 

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) системно працює над вдосконаленням та полегшенням процесу заповнення декларації, тому розробило в Реєстрі декларацій спеціальну функцію «Дані для декларації», яка дозволить спростити процес заповнення декларації та уникнути помилок.

 

Наразі за допомогою цієї функції за ініціативою декларанта на стадії створення чернетки декларації НАЗК збирає та передає декларанту в його особистий кабінет Реєстру декларацій інформацію (у вигляді, адаптованому до форми декларації) про наявні у нього:

  • об’єкти нерухомості, у тому числі земельні ділянки (для розділу 3 декларації);
  • об’єкти незавершеного будівництва (відомості про які є в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно) (для розділу 4);
  • транспортні засоби, у тому числі водні та повітряні засоби, крім інформації щодо тракторів, самохідних шасі, сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин і механізмів (для розділу 6);
  • акції (пакет 5% і більше) акціонерних товариств (для розділу 7);
  • корпоративні права в товариствах (для розділу 8);
  • кінцевого бенефіціарного власника (контролера) (для розділу 9);
  • доходи (для розділу 11);
  • пенсійні та соціальні виплати (для розділу 11);
  • спадщину (розділ декларації залежить від виду активу);
  • наявні обтяження рухомого майна (для розділу 13).

 

Інформація надається з наступних реєстрів та банків даних: Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (стосовно відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно, що виникли після 1 січня 2013 року), Державний земельний кадастр, Єдиний державний реєстр транспортних засобів, Державний судновий реєстр України і Суднова книга України, Державний реєстр цивільних повітряних суден України, Державний реєстр обтяжень рухомого майна, загальнодоступна інформаційна база даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, Державний реєстр фізичних осіб - платників податків, реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування та Спадковий реєстр.

 

Звертаємо увагу, що надана інформація є довідковою, потребує перевірки та уточнення станом на кінець звітного періоду від самого декларанта. Адже у реєстрах, з яких НАЗК отримує дані, теж можуть бути помилки або неточності. Тому ви маєте можливість ще й верифікувати власні дані та, у разі необхідності, виправити їх. Це зробить інформацію в реєстрах коректною та актуальною. Якщо ви помітили такі неточності, рекомендуємо звернутися до держателя реєстру чи бази даних.

 

Наразі за допомогою цієї функції декларант отримує інформацію лише про власні активи, доходи, спадщину та обтяження, відомості про які наявні в реєстрах і базах даних, до яких НАЗК має автоматизований доступ. Тому важливо не забути задекларувати всі відомості про майно, доходи, зобов’язання, у тому числі членів сім’ї.

 

Звертаємо увагу, що отримання інформації може зайняти декілька днів після формування запиту, оскільки декларант отримує узагальнену інформацію зі всіх реєстрів. Тож, не залишайте процес подачі декларації на останні дні до завершення строку її подачі.

 

          Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) привело свої роз’яснення у відповідність до Закону, тож, їх опубліковано у Базі знань

Слідкуйте за новинами на сайті та у соціальних мережах на офіційних сторінках НАЗК у Телеграм та Фейсбук.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь