Звіт про результати діяльності відділу внутрішнього аудиту і контролю за надходженням, використанням бюджетних коштів та станом збереження комунального майна апарату виконавчого комітету Світловодської міської ради за 2022 рік.
Звіт про результати діяльності відділу внутрішнього аудиту і контролю за надходженням, використанням бюджетних коштів та станом збереження комунального майна апарату виконавчого комітету Світловодської міської ради за 2022 рік.
Розділ І. Організація діяльності відділу внутрішнього аудиту і контролю
Інформація про чисельність працівників відділу та їх відповідність
кваліфікаційним вимогам
Відділ |
||
штат/план |
факт |
|
1 |
2 |
3 |
Кількість працівників, осіб |
2 |
2 |
Кількість працівників, які відповідають кваліфікаційним вимогам |
2 |
2 |
Кількість працівників, які не відповідають кваліфікаційним вимогам |
0 |
0 |
Всього робочих людино-днів у 2021 році |
514 |
443 |
Неробочі дні в 2021 році (вихідні, святкові) |
216 |
216 |
Невідпрацьовано людино-днів з поважних причин |
85 (щорічні відпустки) |
71 (в т.ч. лікарняні – 26 р.д., відпустки – 45 р.д.) |
Невідпрацьовано людино-днів без поважних причин (прогули) |
0 |
0 |
Разом людино-днів за 2021 рік |
730 |
730 |
Стан планування проведення перевірок і виконання планів
Кількість |
Кількість об'єктів перевірок, включених до планів |
Кількість об'єктів перевірок, виключених із планів |
Заплановано часу для проведення перевірок, людино-днів/ (фактично використано) |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Об’єкти, що включені до бази даних відділу внутрішнього аудиту |
21 |
х |
х |
х |
2. Затверджено планом діяльності відділу внутрішнього аудиту, всього |
х |
3 планових перевірки |
2 (у зв’язку з воєнним станом) |
180 |
3. Внесені зміни до планів перевірок, у тому числі: |
х |
1 |
х |
х |
4. Виконано планів діяльності з внутрішнього аудиту, в тому числі |
1 |
х |
х |
(51) |
- використано на підготовку до перевірки та реалізацію матеріалів перевірки |
х |
х |
х |
(6) |
5. Не виконано планів з внутрішнього аудиту |
х |
х |
х |
х |
6. Стан виконання планів, % |
х |
х |
х |
х |
7. Резерв на позапланові перевірки |
х |
х |
х |
х |
8. Проведено позапланових перевірок відповідно до розпоряджень міського голови, в тому числі |
10 (1 –перехідна з 2021 року, реалізація в 2022 році; 1 - призупинена ) |
х |
х |
(280) |
- використано на підготовку до позапланових перевірок та реалізацію матеріалів |
х |
х |
х |
(52) |
9. Прийнято участь у комісійних перевірках, робочих групах, виконання окремих доручень міського голови та його заступників щодо здійснення оперативного контролю, у тому числі |
5 |
х |
х |
(59) |
- використано на підготовку до комісійних перевірок та реалізацію їх матеріалів |
х |
х |
х |
(10) |
10. Участь у семінарах, залучення до роботи з ВПО, розробка проектів рішень, листів, розпоряджень, інших документів, розгляд скарг, робота з документами, ведення діловодства, інше |
х |
|
|
(53) |
11. Невідпрацьовано працівниками відділу з поважних причин (тарифні відпустки, лікарняні), вихідні, святкові |
х |
х |
х |
(287) |
12. Разом: |
11+5 |
х |
х |
(730) |
Пояснення: штатна та фактична чисельність відділу у 2022 році - 2 особи. В зв’язку з введенням воєнного стану в березні 2022 року відділом проводились позапланові аудиторські перевірки за окремими розпорядженнями міського голови, виконувались доручення, участь у комісійних перевірках..
Розділ ІІ. Стан проведення відділом перевірок
Загальна кількість р.д. (всього 443 л/д) |
||
перевірок, інших контрольних заходів |
використано часу, людино-днів |
|
1 |
2 |
3 |
1. Проведено перевірок, всього, з них: |
11 |
331 |
1.1. Планові контрольні заходи |
1 |
51 |
1.2. Позапланові контрольні заходи |
10 |
280 |
2. Взято участь в інших контрольних заходах (комісійних перевірках, виконання окремих доручень міського голови та його заступників щодо здійснення оперативного контролю) |
5 |
59 |
3. Участь у семінарах, залучення до роботи з ВПО, розробка проектів рішень, листів, розпоряджень, інших документів, розгляд скарг, робота з документами, ведення діловодства, інше |
х |
53 |
Проблемні питання, що виникали в ході проведення перевірок: відсутність на об’єкті контролю окремих бухгалтерських документів в електронному та документальному вигляді; несвоєчасне надання документів та/або їх копій, ненадання первинних документів, що необхідні для перевірки окремих питань, ненадання письмових пояснень посадовими особами об’єктів контролю по факту виявлених фінансових порушень, відсутність на роботі (з поважних причин) головного бухгалтера та/чи керівника установи, відсутність належного бухгалтерського обліку (перевірка окремих питань проводилась на підставі даних первинних документів).
2. Результативні показники проведення перевірок
Кількість |
Всього (тис. грн) |
|
1 |
2 |
3 |
І. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ |
х |
х |
1.1. Проведено контрольних заходів (планових і позапланових) |
11 |
х |
1.2. Кількість установ, які перевірено |
10 (1 перевірка призупинена) |
х |
1.3. Кількість установ, у яких виявлено порушення |
9 |
х |
ІІ. ВІДОМОСТІ ПРО ВИЯВЛЕНІ НЕФІНАНСОВІ ПОРУШЕННЯ (всього), з них: |
6 |
х |
2.1.Порушення в організації та порядку ведення бухгалтерського обліку |
5 |
х |
2.2. Недостовірність фінансової і бюджетної звітності |
3 |
х |
2.3. Недотримання актів законодавства, планів, процедур, контрактів, розпорядчих документів тощо |
3 |
х |
2.4. Інші нефінансові порушення |
х |
х |
ІІІ. ВІДОМОСТІ ПРО ВИЯВЛЕНІ ФІНАНСОВІ ПОРУШЕННЯ (п.3.1+п.3.2), у тому числі: |
9 |
6 220,11 |
3.1. Порушення, що призвели до втрат (збитків) фінансових і матеріальних ресурсів |
5 |
400,02 |
3.1.1. Недоотримано фінансових ресурсів |
1 |
39,27 |
3.1.2. Проведено витрати з порушенням законодавства (всього), у тому числі: |
5 |
360,75 |
3.1.2.1. Використання бюджетних коштів не за призначенням |
х |
х |
3.1.2.2. Незаконні витрати |
4 |
359,03 |
3.1.2.3. Недостачі (збитки від недостачі) |
1 |
1,72 |
3.2. Порушення, що не призвели до втрат |
4 |
1 326,97 |
3.3. Втрати доходів міського бюджету, установ, підприємств внаслідок неефективних управлінських дій |
2 |
3 979,4 |
3.4. Неефективне використання коштів підприємств, що виникли внаслідок неналежних управлінських дій; неефективне використання бюджетних коштів |
2 |
513,72 |
3.5. Використання коштів на здійснення господарських (фінансових) операцій, що мають ознаки сумнівності |
х |
х |
4.1.Усунуто та попереджено фінансових порушень в ході перевірок |
4 |
740,51 |
Нефінансові порушення: перевірками комунальних підприємств та бюджетних установ встановлені факти порушень діючого законодавства, недотримання нормативно-правових актів, не забезпечення фіксування фактів здійснення господарських операцій у первинних документах, не належна організація бухгалтерського обліку або його відсутність, подання недостовірної звітності, не проведення інвентаризації дебіторської заборгованості, відсутність контролю за строками її непогашення, недотримання вимог законодавства в частині першочергової виплати заробітної плати при наявності заборгованості з оплати праці, подання недостовірної звітності та інші порушення, які свідчать про відсутність належного внутрішнього контролю в комунальних закладах, підприємствах, бюджетних установах.
Фінансові порушення: втрачено доходи внаслідок не проведення своєчасної претензійно-позовної роботи з боржниками; нарахування та виплата заробітної плати (з нарахуваннями) з порушенням чинного законодавства; незаконне покриття витрат орендарів за рахунок коштів підприємства; покриття витрат сторонньої юридичної особи; втрата підприємствами фінансових ресурсів внаслідок понесених понаднормативних витрат енергоносіїв; завищення витрат підприємства внаслідок безпідставного нарахування амортизації та інші порушення, що призвели до збитків.
Інші порушення законодавства, що не призвели до збитків: заниження в обліку вартості активів (дебіторської заборгованості, вартості основних засобів, суми доходів тощо), завищення витрат (собівартості послуг).
Інші розрахункові втрати підприємств, установ внаслідок неналежних управлінських дій, яким можна було запобігти, та неефективного витрачання коштів, зокрема: втрата доходів підприємствами внаслідок реалізації послуг за ціною нижче собівартості таких послуг; не укладення договорів з усіма споживачами комунальних послуг; оплата штрафів та пені; втрати доходів внаслідок безоплатного користування комунальним майном, списання простроченої дебіторської заборгованості на витрати підприємств, та інші витрати підприємств.
За результатами перевірок:
- інформація про результати кожної перевірки надана керівнику для прийняття управлінських рішень;
- усунуто і попереджено витрат на суму 740,51 тис.грн;
- за результатами окремих контрольних заходів матеріали перевірок передані до правоохоронних органів,
Начальник відділу
внутрішнього аудиту і контролю Н. ТЕРТИШНІКОВА