Яку процедуру необхідно пройти, аби зняти особу з реєстрації місця проживання?
Інформацією з нами поділилась завідувачка сектору Світловодського бюро правової допомоги Алла Мирошник.
Перш за все треба зазначити, що зняття з реєстрації місця проживання особи здійснюється за заявою власника житла приватної форми власності, поданої у паперовій формі, до якої додається:
· документ, що посвідчує особу;
· документ, що підтверджує право власності на житло, в якому задекларовано чи зареєстровано місце проживання особи, що знімається.
Зняття із задекларованого місця проживання особи здійснюється органом реєстрації, на території територіальної громади.
За послугу щодо зняття з задекларованого місця проживання заявник сплачує адміністративний збір у розмірі 1,5 відсотка прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня календарного року (у 2023 році адміністративний збір складає 40,26 грн).
У разі зняття із зареєстрованого місця проживання (перебування) за заявою власника житла більше однієї особи до органу реєстрації подаються заява та документ або відомості, що підтверджують сплату адміністративного збору, окремо щодо кожної особи.
Зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання в електронній формі здійснюється в день подання документів або не пізніше наступного робочого дня у разі їх надходження після закінчення робочого часу до органу реєстрації.
Також, якщо подати заяву про зняття із зареєстрованого місця проживання особа може ще в електронній формі через Єдиний державний вебпортал електронних послуг (портал Дія). Але у зв’язку з воєнною ситуацією в Україні на даний час він тимчасово не працює.